SweetMuslimah.com

Friday 5 April 2013

Uitm second intake; Apekah, Mengapekah, Bagaimanekah?

hai hai u olls, sorry lah beta dah ter-carried away belajar... sepatutnya post ni dah aku post kan sebulan yg lalu... muehehe... biasalah orang bizi... oh ye balik kepada ceritaku pasal uitm seken intake...

ding dong! aku sampai kat uitm salam.. after a week having mds(minggu destini siswa), finally, tibalah mase aku pegi fakulti... jeng, jeng....! NOT-WHAT-I-EXPECTED! apakah!?

actuallykan, kat surat tawaran tu dia tulis semester dua, so aku ingatkan aku trus masuk kelas sem dua... pastu jadi elien pastu kena kenalkan diri, ketchup belajar yg sem 1, dan semua classmate umur sebaya atau tua setahun dan bla bla bla...tp rupenye..., rupenye...., satupun tak betul...bhahahahah!

yelah, masuk sem dua, tapi still belajar sem satu punye.. basic kot benda alah tu... hahaha...sumpah lawak. (*tapi bangang gak aku pegi pikir camtu...adeke masuk2 trus blajar part 2...hahaha). pastu bila dah masuk kelas, rupenye mostly classmate aku adalah abang2 dan kakak...(*ok, here s a bit complexion about me, aku ni kalau bab kawan dgn org yg tua/muda dari aku ni err...cam kureeengg sikit la... tp fine.... tak kisah, aku dah malas nak kisah hal2 kecik camtu, yg penting kat aku, aku start blajar...oh yee pastu aku pelik gak sini universiti cam skolah menengah, duk lam kelas... aku ingat duk lam dewan kuliah masa aku blajar dulu... hohoh.. lawok btul...pastu satu2 fakulti plak jauh... diklompokkan bebudak fspu(fakulti senibina  perancangan dan ukur) satu tempat...ceh, tak berkembang langsung. aku ingatkan bleh jugak kawan ngan bebudak engin ke, medik ke, dentist ke, bahasa ke, sains rekreasi ke....tp last2 kami kawan elok je... classmate walaupun diorg tua drpd aku aku cam anggap diorg sebaya je ngan aku... sory ye akak2 serta abang2...hehe...tak rasa macam korang lagi tua... rasa cam same je... bukan tak hormat, aku deeply hormat, tapi, kakak/abang sendri pn aku xpenah nak pggil kakak/abang...hehe... so awkward ler kat situ... hehe.... peace!


6 comments:

najwa 14 July 2013 at 08:55  

good job..ad org post pasal 2nd intake ni..finally jmpe..sy da dpt u da ,msk bln 9 ni..tp x minat lah course tu..plan nk msuk dlu tp nk apply 2nd intake..agak2 sng sikit x nk dpt course yg kite nk tu n lg satu mostly 2nd intake ni bdak2 dip ke?

delinquentcat 31 July 2013 at 09:47  

thanks. glad it helps. senang atau tak tu depends on course yang najwa nak tu la, tapi second intake tak semua course yang diorang bukak, emm, ye, mostly diploma graduates. ada jugak dari politeknik.

Amy 20 August 2014 at 01:52  

Salam. Kalau nak apply second intake ni memang tak boleh masuk u dulu eh? Saya dapat uitm jugak. Kalau saya masuk dulu pastu apply second intake camne? Thanks.

delinquentcat 3 September 2014 at 08:10  

@amy...
boleh je....masuk dulu tp dlam masa yang sama apply second intake. then dapat boleh berhenti belajar... tp yuran mmg xdpt balik la...

Anonymous 28 August 2016 at 05:50  

Salam kak time akak second intake ary tu ade tak student dari fsg? Sbb tgk yg second intake ni ramai dari fakulti lain..

syazana wahid 16 September 2018 at 04:44  

assalam kak. sec intake uitm ad buka kos degree in physiotherapy tak??

SweetMuslimah.com

About This Blog

this is just a blog about my life, something i know about, and one thing i thought could save my life someday. it is currently going on a perfection process and some finishing touches, which i would've done sooner but seeing my current situation right now, tsk... i can't finish it just yet...happy reading.

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP